El camí de s'Esquena de s'Ermita

L'itinerari

Iniciam l’itinerari en el Parc Etnològic de Caimari, situat en el camí de ses Deveres, a pocs metres de l’entrada del poble, que podem visitar abans de començar la caminada, i on es mostren elements de l’antiga ruralia, com cases de neu, forns de calç, sitges i barraques de carboner.

En acabar anam en direcció a Caimari, on transitam pel carrer de Nostra Senyora de Lluc fins que, a l’esquerra, trobam el carrer des Fornassos, que ens du a l’àrea recreativa del mateix nom, que disposa de taules, bancs i fogons.

A la dreta veim el comellar per on arranca el nostre sender que entre murteres i pins ens condueix, amb una pujada forta, fins al coll anomenat sa Placeta, des d’on continuam pel camí que surt a la dreta, ara envoltats de carritxeres, i a poc a poc guanyam altura.

Poc després el pinar s’aclareix per uns instants i ens ofereix, a ponent, una bona panoràmica del poble de Mancor de la Vall, de Santa Llúcia i del puig de Suro i, a continuació, veim el primer dels colls de tords que trobarem al llarg del sender.

Seguim ascendint, amb el puig de sa Creu al davant, i la ciutat d’Inca i el pla de Mallorca a la nostra esquena. Un poc més amunt arribam a un creuer on, a la dreta, roman una bassa per abeurar el bestiar amb dues obertures, testimoni de l’explotació ramadera de la comuna, que arrendava l’Ajuntament de Selva.

Continuam després en sentit ascendent fins a arribar al coll d’en Sacos, on podem contemplar el puig de n’Escuder a la nostra dreta, escenari i testimoni de diverses llegendes locals.

Des d’aquí, el camí s’enfila pel coster esquerre fent ziga-zagues i arriba as Planiol, on trobam el mirador de l’Esquena de s’Ermita, des d’on podem gaudir de perspectives espectaculars de la badia d’Alcúdia i del pla de Mallorca. Acabam aquí l’ascensió i giram per desfer el camí, ara en sentit descendent, que ens durà una altra vegada al Parc Etnològic de Caimari, punt de partida de l’itinerari.

No apte per a cadires de rodes ni per a cotxets d'infants.

Inici:

Caimari, Parc Etnològic (158 m)