La cala de Deià

L'itinerari

Començam el circuit al carrer de l’Arxiduc Lluís Salvador, a la carretera de Sóller, just a la vora de l’aturada de l’autobús, al davant de la qual, i a poques passes, s’inicia el carrer des Porxo, per on seguirem. Passada la casa consistorial i Can Vallès, amb la torre senyorial, arribam a un creuer, per on continuam en sentit descendent per la costa d’en Topa, una escalonada que ens du fins a un pontet sobre el torrent des Racó. Enfront, localitzam el cup en forma de torre del molí de Can Carindo, el darrer que funcionà a la vila, i a la vora el museu que creà William Waldren, amb les seves troballes de la prehistòria mallorquina.

Seguim caminant al costat del curs d’aigua, a l’altra banda del qual ens queden els rentadors des Siquió i, poc després, en el primer revolt, trobam el refugi de Can Boi, de la xarxa del Consell de Mallorca, on podem visitar la tafona.

Transitam ara per la barriada des Clot, on podrem veure la pica de sa Font des Molí i la síquia que més avall nodreix uns altres rentadors coneguts amb el nom de «piques des Clot». Ja més avall, passam vora el cup d’un dels quatre molins que es movien amb aquesta surgència i s’inicia el camí des Ribassos, ja més estret.

Passam dos botadors, el torrentó de Can Raboa, i la síquia de la font des Molí, ara seca, i sense tenir en compte el ramal que surt a la nostra esquerra, seguim en descens suau fins a arribar al pont de sa Cala, situat sobre el torrent Major. Aquí deixam de banda el camí que sorgeix a l’altre costat i continuam pel camí asfaltat fins a arribar a la cala de Deià, on encara podem veure les casetes dels pescadors, juntament amb les restes dels escars on resguardaven les barques.

El retorn l’hem de fer pel mateix camí fins al pont de sa Cala, punt en què deixam el sender per on havíem baixat i continuam per la carretera asfaltada fins que, uns quants metres més enllà, a l’esquerra, s’inicia el camí empedrat de sa Vinyeta que, després de creuar dues vegades més la carretera i de vorejar les marjades des Verger i de l’escola municipal, ens permet arribar una altra vegada al nucli urbà i al punt d’on havíem sortit.

No apte per a cadires de rodes ni per a cotxets d'infants.

Inici:

Deià, carrer de l’Arxiduc Lluís Salvador (178 m)