El castell d'Alaró

L'itinerari

Començam la caminada a la plaça de la vila, presidida per la casa consistorial i per l’església parroquial de Sant Bartomeu, i partim en direcció nord-est pel carrer Petit.
Després d’una cruïlla continuam pel carrer del Ponterró, passam vora les rentadores de la vila i seguim a continuació pel carrer Solleric.
Ja als afores del poble transitam amb precaució per la carretera Ma-2100, fins al punt conegut com sa Sort, on veim un camí a mà esquerra que es dirigeix al castell d’Alaró.

Després d’una altra cruïlla, en la qual triam el vial que surt a la nostra dreta, passam les cases de Son Curt, que queden un poc amagades, i les de Son Penyaflor, més properes al camí.

Seguim a continuació fins que trobam el codolí des Gegant, un penyalot que es diu que es va desprendre de la sabata d’un colós, i vora el qual comença la primera drecera que és part de l’antic sender de ferradura que ens permet adreçar dues vegades el camí asfaltat.

A la vista de les cases des Verger abandonam el camí de carro i ens desviam a la dreta per un caminoi escalonat que discorre, primer, entre marjades d’olivar i, després d’un portell, per un coster cobert d’alzinar.

Ens apropam ara al penyalar vertical i, més endavant, situats en un creuer de camins, elegim el vial de la dreta que ens permet arribar al portal del recinte emmurallat. Ja dintre d’aquest creuam la torre de l’homenatge, passam vora les restes d’un aljub i, després d’una pujada curta, arribam a l’oratori de la Mare de Déu del Refugi i a l’Hostatgeria.

La tornada l’hem de fer pel mateix itinerari, fins a arribar al primer creuer, on ens desviam pel camí de la dreta que ens porta al pla des Pouet, des d’on agafam el camí apte per a cotxes, deixant de banda el caminoi que es troba a la dreta i que enllaça amb Orient a través del GR 221.

No apta per a infants menors de 6 anys, cadira de rodes ni cotxets per a infants

Inici:

Alaró, plaça de la Vila (224 m)