El camí vell del barranc de Biniaraix

L'itinerari

Iniciam l’itinerari, que segueix en part el GR 221, a la plaça de Biniaraix, vora l’església de la Immaculada Concepció. Des d’aquí enfilam pel carrer de Sant Josep, al final del qual trobam les cases senyorials de Cas Don i, tot just hem voltat la cantonada, els rentadors alimentats per la font de la Mare de Déu.
A l’esquerra deixam la carretera vella de Monnàber i continuam pel camí amb el ferm de terra en direcció al barranc, que queda emmarcat pel morro de ses Solanes i es Cornadors.

Aviat arribam a la cruïlla del camí de cotxes dels olivars de Cas Don (a l’esquerra) i el camí des Barranc, per on continuam. Superam després el torrent i començam a pujar amb un bon rost.

Passam l’aixeta de la font de Cas Patró Lau, deixam posteriorment a la nostra dreta un camí que porta als olivars de Can Fenasset i continuam fins que abandonam el GR 221 pel camí Vell, que té l’inici a la nostra dreta. Aquest s’enfila entre marges i rossegueres i ens du fins al coll d’en Se, a partir del qual comença la baixada, fins que arribam al torrent de l’Ofre, que forma un petit gorg, pocs metres abans de tornar a trobar el GR 221.

Giram ara a l’esquerra en direcció a Biniaraix. A ponent ens queda Can Catí, amb les marjades d’hort, i en el costat dret les cases de Can Silles, abans de les quals trobam una aixeta alimentada per la font des Verger, on du un ramal que trobam a la dreta. Nosaltres, però, continuam en sentit descendent per creuar el torrent des Verger per un gual amb pedres passadores i un pont de fusta i, a continuació, arribam a s’Estret, on s’ajunten els penyals, el camí i el torrent. Aquest se supera per un pontet de pedra, a partir del qual ens acompanya la canaleta de la font des Verger, recentment recuperada i que tan sols porta aigua quan hi ha excedents.

Més enllà, el camí escalonat salva el desnivell amb unes giragonses espectaculars, conegudes com ses Voltetes, baix de les quals tornam a travessar el jaç del torrent, per retrobar, poc després, l’itinerari per on havíem pujat i que seguirem en sentit invers fins a acabar a Biniaraix.

No apta per a infants menors de 3 anys, cadires de rodes, ni cotxets d'infants.

Inici:

Biniaraix, plaça de la Concepció (98 m)