El camí de sa Figuera

L'itinerari

Iniciam la nostra passejada en el carrer d’Antoni Montis, pel qual arribam a la rodona que dóna pas al túnel de sa Mola, on a l’altre costat de la carretera observam l’inici del camí vell des Port o de sa Figuera. Situats en aquest, passam primer un portell amb una barrera de fusta i després pel costat de l’olla d’un forn de calç, parcialment restaurada. Una pujada lleugera i assolim ara una zona d’olivar planera.

Després de passar el torrentó de Son Llampaies continuam fins a arribar a un camí apte per a cotxes i amb ferm de terra. Si continuàssim a l’esquerra arribaríem al llogaret de sa Figuera, però nosaltres seguirem pel ramal de la dreta que passa pel coll d’en Borrassar. A la baixada les restes del camí de ferradura ens permeten arribar ràpidament a les cases de Can Penya.

Seguirem en direcció a ponent i, poc després, ens desviarem per un ramal situat a l’esquerra per anar a parar a les cases de Can Tamany. Passades les cases, després d’un tram curt asfaltat, arribam a la carretera Ma-10. Just a devora i sense passar a l’altre costat trobam el tiranyet que, paral•lel a aquesta, ens conduirà fins a la carretera vella des Port, prop de la rodona on es troba «es Monument», un conjunt creat per l’escultor Pavía en record dels fets de la diada de Sant Ponç.

El nostre itinerari discorre ara per l’antiga zona inundable de la vall de Sóller i, superat el torrent des Jaiot, resseguim la carretera del Port de Sóller un tram curt fins que a l’altre costat, i devora una aturada del tramvia, localitzam el pont i el camí per on seguirem.

La pròxima fita és un creuer. A l’esquerra es troba el camí de Binidorm, mentre a la dreta surt el camí reial de Muleta, per on continuam fins que ens desviam per un ramal situat a la dreta, que ens porta a la carretera que condueix a la platja d’en Repic i al far des Cap Gros, per on continuarem amb precaució a causa del trànsit de cotxes.

Arribats a l’arenal d’en Repic, s’inicia el tram urbà que ens permet retornar al punt de partida rodejant la badia de Sóller per vials per a vianants, que ens permeten gaudir de l’entorn sense el trànsit dels cotxes.

No apte per a infants menors de tres anys. Les cadires de rodes i els cotxets per a infants poden transitar tan sols en el tram urbà del recorregut.

Inici:

Port de Sóller, carrer de Antoni Montis (2 m)